Artykuł sponsorowany

Przebieg procesu kremacji

Przebieg procesu kremacji

Kremacja, czyli spalanie ciał zmarłych jest zwyczajem tak starym, jak cała ludzka cywilizacja – praktykowana była w kulturach pierwotnych oraz w czasach starożytnych w wielu zakątkach świata. Straciła ona swoje znaczenie wraz z nastaniem ery religii chrześcijańskiej, która dopuszczała palenie zwłok tylko w wyjątkowych okolicznościach, takich jak wojna lub zaraza. W obecnych czasach coraz więcej osób jest zainteresowanych kremacją, mimo że wciąż na temat tego procesu krąży wiele mitów i błędnych wyobrażeń.

Kremacja – spalanie bez ognia

Każdy z pewnością kojarzy z filmów obraz trumien wtaczanych do pieca, z którego buchają potężne płomienie. Warto wiedzieć, że takie przedstawienie procesu kremacji nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Owszem, do kremacji używa się specjalnych pieców, jednak sam proces spalania zachodzi z wykorzystaniem jedynie gorącego powietrza – jego temperatura sięga 1200 stopni Celsjusza. Piec kremacyjny zasilany jest gazem ziemnym, LPG lub olejem opałowym. Składa się z dwóch komór – do pierwszej z nich wprowadzana jest trumna ze zmarłym, którego żegnają żałobnicy. Dopiero z tej komory ciało wprowadzane jest do komory spalania. Długość procesu spalania zależy od wielkości ciała, rodzaju trumny (może być ona wykonana z drewna lub tektury, nie powinna być lakierowana, ani zawierać elementów z metalu czy tworzyw sztucznych) oraz wydajności pieca – czas potrzebny na kompletne spopielenie zwłok może wahać się do jednej do trzech godzin. We współczesnych piecach proces spalania kontrolowany jest w całości przez komputer. Po wyłączeniu pieca prochy stygną przez kilkadziesiąt minut, następnie są przesypywane do urny Warto pamiętać o jeszcze jednym micie na temat kremacji, utrwalonym przez amerykańskie firmy – urn z prochami zmarłego nie wolno trzymać w domu, zakazane jest również rozsypywanie ich do morza. Polskie prawo przewiduje, że urny mogą być zostać pochowane wyłącznie na cmentarzach lub zatopione w morzu, w przypadku osób, które zginęły na pokładzie statku. Większość firm zajmujących się pochówkami oferuje swoim klientom usługę kremacji zwłok. Jedną z nich jest Zakład Pogrzebowy Anubis  Wrocławia.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.